Nyhetsbrev

PARs nyhetsbrev - en inspirationskälla från PAR!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få konkreta tips och inspiration kring direktmarknadsföring och prospektering. PARs nyhetsbrev utkommer med ca 6 nummer per år och skickas till dig via e-post.

  • Handfasta tips för dig som jobbar med DR, E-post och TM
  • Nyheter och trender inom segmentering, analys och prospektering
  • Inbjudningar till våra populära seminarier

Bisnode Marknad, med fokus på kunden

PAR och DirektMedia har gått samman och bildar affärsområdet Bisnode Marknad. Vi fokuserar på kunden, leveransen, innovation, analys och rådgivning.

Spaningar från årets Guldnyckel

Då var det dags igen. Guldnyckeln – årets största evenemang som handlar om det jag brinner för – Direktmarknadsföring. En heldag med inspiration och nätverkande. En dag när kunder och branschkollegor kommer samman för att lyssna på intressanta föreläsare.

Det lyckade CRM-införandet

Moderna CRM-system är fyllda av smarta funktioner som kan ge företagen en klar konkurrensfördel. Att införa ett nytt CRM-system är ett förändringsprojekt där människan måste stå i fokus. Här följer Bisnode-företaget Lundalogiks tips och råd för att lyckas.

När enheten är budskapet

På Guldnyckeln prisades de djärva kampanjerna med en smart strategi: Tio DR-utskick som resulterade i hundra miljoner medieexponeringar. En kokosnöt som skapade intresse för en ny kraftkabel.

PAR och DirektMedia går samman

PAR och DirektMedia går samman och blir Bisnode Marknad. Den nya organisationen fokuserar på kunden, leveransen, innovation, analys och rådgivning.

Öka försäljningen till befintliga kunder

De allra flesta företag kan stärka relationen med sina kunder och sälja mer till dem. Det handlar om att ge dem rätt erbjudande – och vända sig till rätt målgrupp. PARs analysgrupp hjälper företag att ta fram beslutsunderlag som leder till kors- och merförsäljning.

Göta Energi har koll på nya kunder

Göta Energi säljer el till inköpspris. Deras fältsäljare använder iPads med DirektMedias applikation Face2Face i säljmötet för att effektivisera och maximera försäljningen.

Trendspaning från DMA-konferensen

Big Data, Social CRM och mobilt är de tre starkaste trenderna inom marknadsföring just nu. Det handlar om att ta vara på rätt data för att situations- och individanpassa budskapen och nå kunderna via rätt kanal. Ta del av Göran Ryman, Business Manager på PARs reflektioner.

Nå framgång på en ny marknad

När den svenska marknaden är för liten och företaget ska fortsätta sin expansion kan det vara läge att börja exportera. Exportrådet är hemma på din bortamarknad och kan ge dig värdefulla råd för att lyckas. PAR kan hjälpa dig att nå fram med ert erbjudande till rätt målgrupp i det nya landet.

Analyser för träffsäker marknadsföring

Träffsäker marknadsföring är möjlig först när företaget har full koll på vilka de ska kommunicera med. Genom att analysera de befintliga kunderna kan företagen bli bättre på att behålla dem, utveckla dem - och attrahera nya.

Indikator är ett Superföretag

2005 grundade Lars Fallberg Indikator, ett företag som arbetar med att utvärdera kvaliteten i vården utifrån ett patientperspektiv. Företaget har varit lönsamt, växt stadigt och haft sunda finanser och tillhör nu toppskiktet av aktiebolagen. Bra tjänster, hög kvalitet på leveranserna och gemensamma värderingar är de viktigaste framgångsfaktorerna.

Fånga kunden i rätt ögonblick

Händelsestyrd marknadsföring handlar om att komma med rätt erbjudande, till rätt person, vid rätt tidpunkt - precis när mottagaren insett att de kanske behöver precis det du erbjuder. Hur ska du lyckas med det på ditt företag? Vår analyschef, Per Selin, berättar hur han tycker att du ska komma igång.

Kunderna påverkar produktutvecklingen

På PARs kompetenscenter får kunder och partners ta del av PARs produkt- och tjänsteutveckling i ett tidigt skede. Deltagarna ger värdefull input som leder till ett bättre kunderbjudande

Företaget som lyckats

En stor satsning och händelsestyrd marknadsföring har bidragit till att Åhléns klubb har ökat sitt medlemsantal med 78 procent de senaste två åren. Medlemmarna handlar för 40 procent mer än en ickemedlem vid varje köptillfälle och 66 procent av dem inspireras till köp efter att ha läst Åhléns Magasin.

Läsvärt

Mitt PAR

Logga in

x