Perido

”Vi har dessutom lyckats skaffa nya kunder trots de senaste årens tuffa klimat..”

Perido - Framgång genom att prata med rätt personer

Perido blev i år rankat till ett av Superföretagen, för andra året i rad. Företaget har även använt sig av PARs tjänster. Vi ringde upp vd:n Johan Heverius för att låta honom berätta om företagets framgångsmodell.

– Det känns fantastiskt roligt att vi lyckades kvala in bland Superföretagen, säger Johan. Jag tror att vårt framgångsrecept handlar om att vi har lyckats med vår försäljning och leverans samt att vidareutveckla de relationer vi har. Vi har dessutom lyckats skaffa nya kunder trots de senaste årens tuffa klimat.

Namnet Perido härstammar från latinets peridoneus, som betyder ’väl matchat’. Det är utifrån den tanken som Perido jobbar. Företaget är ett konsult- och rekryteringsföretag med kunder inom både den privata och offentliga sektorn. Idag arbetar cirka 300 personer på företaget.

– Det som utmärker oss är att vi är duktiga på att tala om vad våra kunder kan förbättra i sin nuvarande situation – om de behöver rekrytera eller kanske ta in en tillfällig konsult. Vår vision internt och för kunderna är att alla ska trivas på jobbet. Med rätt person på rätt plats och en välfungerande organisation når man långt. Många gånger blir effekten alltså att vi också fungerar som en praktisk organisationskonsult, och hjälper våra kunder till bättre daglig business.

Lite om samarbetet med PAR

– Vi använder PAR huvudsakligen till att köpa lämpliga kontaktlistor, eftersom vi har en väldigt aktiv marknadsbearbetning i form av aktivt direktsälj. Vi vill komma ut och träffa nya kunder. För att kunna göra det måste vi ha något slags urval. Alla behöver rekrytera personal, vilket gör att våra kunder kan finnas inom de flesta aktiebolag och offentliga organisationer i Sverige. Det rör sig om ett antal hundratusen så det gäller att nå rätt.

Det är en utmaning för Perido att utveckla marknadsbearbetningen på ett effektivt sätt. När de får uppdaterade kontakter av PAR så hjälper det dem att nå rätt, menar Johan. Utifrån detta kan de sedan göra ytterligare selekteringar och segmenteringar med hjälp av sitt stödsystem. I slutändan resulterar det i bra hjälpmedel som företagets säljare använder för kontakt med nya kunder.

Besök Peridos hemsida

Mer om målgruppsurval

Läs mer om Superföretagen


Vill du veta mer?

Hör av dig till oss på PAR idag på 08-775 36 00 eller skicka ett mail.

blog comments powered by Disqus

Läsvärt

Mitt PAR

Logga in

x