Kampanjkalkyl

Med hjälp av kampanjkalkylen får du bland annat hjälp med hur många du måste bearbeta för att nå ditt kampanjmål.

Siffrorna för kontaktkostnad och konverteringsgrad varierar naturligtvis beroende på erbjudande, volym, avsändare mm. Bara byt ut siffrorna i kalkylen utifrån dina förutsättningar och erfarenheter.

Tänk på att en kombination av kanalerna oftast är mest effektiv. Om du inte vill jämföra kanaler kan du i stället använda kalkylen till att jämföra tre olika scenarion.

Behöver du hjälp med kalkylen är du välkommen att kontakta oss.

Försäljning

Konvertering

  • DR (%)

  • TM (%)

  • E-post (%)

  • DR (%)

  • TM (%)

  • E-post (%)

Kostnad

  • DR (kr)

  • TM (kr)

  • E-post (kr)

  • DR (kr)

  • TM (kr)

  • E-post (kr)

Dela eller tipsa gärna någon du tror kan ha nytta av kampanjkalkylatorn!


Mitt PAR

Logga in

x